Friday, July 17, 2009

AUGMENTED REALITY

levelHead v1.0, 3 cube speed-run (spoiler!) from Julian Oliver on Vimeo.




As yet unseen footage of the first stable version of levelHead, an augmented-reality spatial-memory game by Julian Oliver.  Warning! This is a spoiler for the first 3 cubes: the easy Red Cube, the tricky Green Cube and the ridiculously difficult Orange Cube.

NB: This footage was captured using desktop screencapture software. This reduced the performance of the game a bit.   You can read more about levelHead and how it works here: julianoliver.com/levelhead


Read more...

Monday, July 13, 2009

LAYAR, WORDLS FIRST MOBILE AUGMENTED REALITY BROWSER


Una nueva aplicación para iPhone, permite a los usuarios encontrar lugares y opciones como: Apartamentos en alquiler o venta, desplegando información importante como precio, dirección y contacto. 

Esta aplicación está utilizandose también en la búsqueda de empleo y otro tipo de servicios similares y funciona en tiempo real, como una especie de escáner.   El video de presentación explica a detalle el funcionamiento de esta innovación.  


Read more...

Friday, July 10, 2009

AXE DARK TEMPTATION EN VIDEOJUEGOS


No es noticia nueva que AXE es la marca que revolucionó la categoría de productos para “cuidado personal masculino” en el planeta. Un éxito para la transnacional UNILEVER y un hit para agencias como la argentina Vegas Olmos Ponce, quien llenó de chocolate el planeta con su campaña “AXE DARK TEMPTATION”.

Mientras el famoso “hombre de chocolate” alborotaba a las mujeres del planeta, ofreciendo partes de su cuerpo. Unilever posicionaba el nuevo desodorante con aroma a chocolate, por medio de esta famosa campaña. 

El “hombre de chocolate” también tuvo su aparición en canales digitales de países como Brasil, en donde se lanzaron proyectos como: http://www.axe.com.br/dark/site/, para el cual se desarrolló un excelente videojuego, en donde el público podía manipular al hombre de chocolate de AXE para escapar de un grupo de mujeres, evitando que estas lo comieran. Los jugadores además de llevar la fantasía AXE DARK TEMPTATION al extremo, ganaban premios como KITS de productos AXE y Máquinas de videojuegos. 

Esta estrategia publicitaria posicionó la marca y su campaña a través de los canales digitales, en mercados sudamericanos tan importantes como el brasileño, promoviendo la interactividad para efectos promocionales y ofreciendo al público opciones de fácil aceptación a través del concepto de advertainment, una estrategia de mercadeo muy utilizada por otras marcas de la casa Unilever a nivel mundial. 

Si bien la promoción ya ha concluido, aún se puede jugar este sexy videojuego en el sitio web de AXE brasil, en donde el público podrá ser parte de la experiencia AXE DARK TEMPTATION. 


Read more...

UNILEVER JUEGA ONLINE



El desarrollo de videojuegos ha sido las tendencias de la temporada y ya son varias las marcas que incluyen este recurso dentro de sus campañas 360, bajo el concepto de advertainment. 

Unilever es una de las transnacionales que mejor ha invertido en proyectos de esta naturaleza. Un ejemplo notable fue su campaña “REXONA POWER PAMPLONA”, que contó con desarrollo web y programación de videojuegos, por parte de la agencia mejicana Grupo W. 

Esta campaña inició con la creación de videojuegos flash, con la temática de la famosa corrida de toros de “San Fermín”, España. El público podía jugar el videojuego en páginas como www.miniclip.com y juegorama.com, mientras tanto, en los medios tradicionales e internet circulaba el spot publicitario que anunciaba la nueva campaña. 

“REXONA POWER PAMPLONA” orientaba al público a un website de campaña, en donde los consumidores se encontraban con un segundo videojuego con niveles de mayor complejidad. El website además promocionaba viajes hacia la localidad española, para ser parte de la emocionante tradición de San Fermín. 

Con una fina dirección de arte y una excelente programación, esta campaña logró posicionar el desodorante REXONA en el top of mind de millones de consumidores alrededor del mundo, a través de un videojuego que apelaba a insights propios del target, en donde la aventura reta al individuo y lo lleva a situaciones fantásticas. 

El juego está disponible en el website: 
http://www.quienesfermin.com/



Read more...

PAPA JOHN’S DEBUTS ‘AUGMENTED REALITY’ FEATURE



Papa John's customers can visit a new Web site that allows them to participate in the company's new "augmented reality" feature.

Augmented reality is an online application that allows the user to interact in real-time with computer generated imagery. For Papa John's, customers can log on to the site, download and print an icon of the 1972 Z28 Camaro that founder John Schnatter sold 25 years ago to open his first restaurant, and virtually drive that same Camaro when the image is recognized by a user's webcam.

While driving, customers will be granted discounts to future Papa John's purchases, displayed on virtual billboards along the virtual road. Next month, the same icon will be available on the bottom of pizza boxes.

For those without a webcam, the Papa John's augmented reality application will also be featured on the site as an interactive flash demonstration. The site will also include a guide and video demonstration on how to optimize the augmented reality experience.
Link: www.pizzamarketplace.com


Read more...

IMPORTANTE AVANCE DE LA BANCA MÓVIL EN AMERICA LATINA



Latinia ha publicado un estudio sobre la “Banca móvil en Latinoamérica”, según el cual en los últimos 18 meses se ha producido un significativo avance en la oferta de servicios financieros móviles.

Latinia ha publicado un estudio sobre la “Banca móvil en Latinoamérica”, según el cual en los últimos 18 meses se ha producido un significativo avance en la oferta de servicios financieros móviles (SFM) en la banca latinoamericana, cuya penetración ha pasado del 38% al 51% (64 bancos), dato que llevado al mismo índice del primer estudio (100 bancos analizados), el porcentaje se eleva hasta el 55%, una mejora de hasta el 70%. 

“Aunque lógicamente se observa un claro liderazgo de las principales economías del continente, podemos concluir que la incorporación del móvil o celular a las estrategias multicanal de las entidades financieras en Latinoamérica ya no es un fenómeno asociado a mercados concretos, si no a la necesidad de innovar y atender la demanda generada por la aplastante lógica de economías con más del 80% de penetración celular”, según Francesc Perez, primer ejecutivo de la empresa en Latinoamérica.

Se observa un claro liderazgo por parte de la mensajería SMS (Banca SMS), presente tanto en SMS para alertas, como en SMS para consultas, está presente en el 65% de los bancos con oferta de movilidad. Con la mitad de presencia respecto de la mensajería, encontramos a la tecnología WAP. Hasta 20 de las 64 entidades con oferta de servicios financieros móviles (SFM), disponen de un portal WAP (31%). Le sigue de cerca la presencia de aplicativos descargables J2ME, con casi 1 de cada 4 bancos con oferta de SFM. Mucho más atrás (4 de 64), aparecen las aplicaciones con tarjeta SIM del terminal (para lo cual resultan imprescindibles acuerdos Banco-Operadora, exclusivos o no).

En cuanto al análisis por países, destacan dos, uno por números absolutos (Brasil), y el otro por diversidad (Argentina); ambos pueden posicionarse en el estatus de tier 1 en Banca Móvil. Ambos conjugan exitosamente volumen de servicios (diversidad) con tamaño (bancos involucrados). México y Chile le seguirían de cerca, con morfologías similares en SFM, tanto por volumen y penetración de bancos como por perfil de servicios en liza. Sí sorprendería la escasa penetración de Banca Móvil en Venezuela, atendiendo a la espectacular adopción de la mensajería SMS en el país.

Link: http://www.ebanking.cl/


Read more...

EL GRANDE DE LAS COMUNIDADES VIRTUALES ESTA POR LANZAR UN SISTEMA DE PAGO




En la carrera de los negocios vinculados a la tecnología, el campo parece ser ilimitado y sigue el ritmo de las empresas que poseen una visión clara sobre el comportamiento de las sociedades y sus herramientas en el presente y futuro. 

La tecnología que tanto asombró en un pasado, ya es parte del diario vivir de millones de individuos que existen dentro de un mundo virtual lleno de comunidades, grupos y demás circuitos de interacción social dentro de la web. Facebook, Flickr, Twitter son parte de una lista cada vez más amplia de redes que ofrecen al público una infinidad de herramientas, aplicaciones y opciones jamás pensadas. 
En el caso de Facebook, uno de los más populares a nivel mundial, las posibilidades aumentan cada día. Esta vez con un anuncio importante “Un Sistema de Pagos”. La aplicación GroupCard está evaluando el nuevo sistema de pago en directo para los usuarios que lo instalen, permitiendo por el momento pagar por upgrades de aplicaciones y elementos gráficos dentro de la comunidad. El sistema parece muy sencillo de usar, manteniendo la misma dinámica e iconografía de botones de Facebook, con opciones de pago con VISA, MasterCard, etc. 

Si bien ahora el público podrá acceder a elementos virtuales sencillos, parece cada vez más factible el hecho de que algún día evolucione todo un sistema de compra y venta de diversos artículos del mercado. 

Link: www.techcrunch.com



Read more...

PROCTER & GAMBLE’S GILLETTE SEEKS CLOSE SHAVE WITH MOBILE



Procter & Gamble’s Gillette razor and blade brand is shaving away traditional marketing by using the iPhone as a means of communicating with its audience of male consumers.

Gillette has launched “uArt,” an iPhone application that lets consumers use the Gillette Fusion razor to shave and create any facial hairstyle they like. Consumers just upload their picture, choose a facial hair texture, length and color, and then start shaving.

“As a grooming company, we want to help guys be their best and to achieve that, we want to provide tools to help them find the look and style that is right for them so they can express themselves,” said Mike Norton, director of external relations at Gillette, Boston.

P&G is one of the leading consumer packaged goods manufacturers whose portfolio includes brands such as Tide, Iams, Pringle, Oral-B, Charmin, Pampers, Old Spice, Dawn, Camay, Tampax and Clairol. Gillette is a brand of P&G currently used for safety razors among other personal hygiene products. P&G bought Gillette in 2005.

To shave using the uArt application, consumers just need to use their finger to guide the razor easily over the beard. Users can create a chinstrap, handlebar, moustache, lamb chops and even design a totally new facial hairstyle. By double-tapping, the user can get incredible shaving detail.

The application is geared towards males ages 15–34. It is being promoted via online marketing. This isn’t the first time that Gillette has relied on the mobile channel to target its audience. The grooming brand used mobile for some other promotional programs. Most recently, Gillette recently completed a program with New York Yankee superstar Derek Jeter where consumers could send in a text and be eligible to win a free Gillette Fusion Razor. Gillette is not the only well-known CPG brand that uses an iPhone application to address consumers.

Kraft Foods, the world's No. 2 food company, also has an iPhone and iPod touch application that offers consumers access to food and meal-planning ideas. Called the “iFood Assistant,” the app can be downloaded from the Apple App Store for installation on any iPhone or iPod touch. The app targets consumers on the go looking for recipes.

Additionally sportswear maker Nike extended its Nike Training Club program to mobile to target active women on the go. How? Nike agency R/GA, New York, created a Nike Training Club iPhone application that complements the wired Web site at http://www.nikewomen.com

Gillette's use of mobile is in keeping with evolving consumer habits. “The Gillette audience is doing more than watching TV or sitting in front of a computer -- they are active and moving,” Mr. Norton said. “The app helps guys explore and achieve the look and style that is right for them. 

“Guys can interact with the brand through a medium in which they are most engaged,” he said. “Mobile is a big part of guys’ lives. It’s a great medium. It’s personal and guys spend a lot of time using their mobile devices. 

“Brands have the opportunity to reach their audience through entertaining interactive apps that deliver a message.”
Fuente: http://www.mobilemarketer.com/cms/news/database-crm/3354.html


Read more...

BRANDS ADOPTING MIXED SOCIAL MEDIA STRATEGIES



Major advertisers including Tropicana, Volkswagen and Adidas are adopting a range of social media strategies, from boosting their activity on established services like Facebook to launching their own branded portals, as they seek to engage with consumers.

While many brands have attempted to employ social networks, online groups and other tools as they adapt to the evolving Web 2.0 universe – a move encouraged by Unilever, among others – the developing nature of the medium means most have taken a unique approach thus far.

Tropicana Trop50 has teamed up with BlogHer and iVillage to launch "The Juice", a new online community where women can share "and exchange practical advice and tips on how to get more of what they want, and less of what they don't."

The group currently has around registered 150 members, and will focus on a new subject every week, as well as featuring videos, and offering money-off coupons for Tropicana. 

"Everyone is time-crunched these days and we wanted to make it easy for women to share ideas and advice with each other so they can focus their time on more of what they want and less of what they don't," said Andy Horrow, chief marketing officer at Tropicana.

Bonin Bough, PepsiCo's director of global social media, added that the company is "allowing open conversation in branded areas, and we are encouraging dialogue good, bad or ugly."

This is part of an overall trend, he argued, of marketers "moving from impressions to building connections and from campaigns to conversations."

Volkswagen, the German automaker, has also launched its own new blog, and a complimentary Facebook page, encouraging users to "dare to learn the fascinating truth about TDI clean diesel."

Not only did the blog record hits from some 35,000 visitors in its first three weeks of operation, but its Facebook page also has 60,000 "friends".

Charlie Taylor, the company's general manager of digital marketing and events, argued that this approach amounted to "open sourcing for a brand."

He added that in the "new world order, it boils down to consumer control" rather than marketers restricting the brand message."

Furthermore, rather than focusing on sales, Taylor said VW is attempting to "create relationships and dialogues. We believe that consumers are the ones selling cars for us." 

Sharpie, the marker manufacturer, is also launching its own social media service, which will include blogs, an application allowing users to “draw” online, and examples of work submitted by consumers. 

The new service will be promoted by TV and print ads, and Sally Grimes, Sharpie's vice president of global marketing, posited that "it's what consumers say about us that matters. It's about being a part of that conversation and inspiring others." 

Adidas Originals, the fashion and sportswear brand, has also introduced a new section to its Facebook brand page which targets content at various users depending on the country they live in. 

The "Your Area" site of its Facebook site contains bespoke material relevant to 13 different countries, including France, Germany, Italy, Singapore, South Africa, the US and UK. 

It offers targeted links through which to buy goods and locate information, and the company also plans to expand its offering to countries in Latin America, and possibly individual cities in time. 

Overall, the page has over 1.9 million users signed up to its page, and has also teamed up with the social media site and MTV to run a range of competitions through its page. 

Debra Aho Williamson, senior analyst at eMarketer, argued that many brands "are creating social networks that have lots of legs. They have one in Facebook, one in Twitter that links back to a corporate site." 

This is a result, she argued, of the fact that: "don't expect to do all their social networking in one site." 

Link: www.warc.com 


Read more...

GOOGLE LANZA ADSENSE PARA MÓVILES, GOOGLE CITY TOURS Y GOOGLE VOICE



Google, uno de los principales gigantes de internet, recién ha concluido la fase de pruebas para la versión móvil del sistema publicitario “AdSense” en móviles como iPhone y Android. 

Este programa permite la inserción de anuncios publicitarios en programas para iPhone y Android. AdSense for Mobile Applications, como se bautizó, se encuentra disponible desde el uno de julio del corriente año. Google ha lanzado la invitación a desarrolladores y programadores a crear aplicaciones en las que se pueda integrar AdSense, así como otras marcas han hecho, tales como Sega, Backgrounds, Shazam o Urbanspoon. Además exhorta a sus anunciantes a participar acercándose a los usuarios de móviles por medio de anuncios gráficos y textuales. Con tal meta ofrece servicio de información en un sitio web diseñado para el efecto, AdSense for Mobile Applications.

El gigante buscador también ha lanzado Google Voice que pone al servicio de los usuarios, un número para que las llamadas puedan ser recibidas en distintos dispositivos por medio de la combinación de diversas utilidades de servicios telefónicos y mensajería. 

Como tercera noticia, el servicio Google City Tours, que será lanzado por Google Labs, ofrece al público turista paquetes guiados con las rutas y visitas a distintas ciudades. Por último, el servicio Google City Tours, presentado por Google Labs, ofrece a los turistas rutas y visitas guiadas por distintas ciudades. El sistema aún se encuentra en desarrollo, pero ya existen sugerencias para recorridos en distintas ciudades en España y otros destinos internacionales. 

Fuente: marketingdirecto.com


Read more...
Google